Eri farkkumalleista

• Ilmoita asiattomasta viestistä Lillukka kirjoitti 2. maaliskuuta 2009 klo 09:24 #

Kerta toisensa jälkeen joutuu farkkuihin pettymään. Jos yrittää tähdätä "täysin istuviin" farkkuihin, jäävät toiset käyttämättä, kun ekassa pesussa kutistuvat, ja toiset taas venyvät. Sitten on mallien mukavuus ja näyttävyys. Harvoin löytää täysin takapuolesta istuvia farkkuja, kismittää, kun taskut vetävät puolessa reidessä asti ja saavat jalat näyttämään lyhyemmiltä. Toiset painavat vyötäröä eteenpäin kumartaessa, ja toiset pyrkivät koko ajan haaroista alaspäin. Toisten kangas päästää jatkuvasti väriä, jotkut kuluvat haaroista heti puhki. Puhumattakaan hinta-laatu-suhteista...

Kertokaapa ihmiset kokemuksianne eri farkkumalleista! Haluaisin jonain päivänä löytää täydelliset farkut. Vaan Suomessa edelleen myydään aika harvoja farkkumalleja. Suosituksia malleista ja ostopaikoista? Yleistä keskustelua farkkumalleista ja kestävyydestä?

• Ilmoita asiattomasta viestistä HvD kirjoitti 2. maaliskuuta 2009 klo 20:29 #

itse henkilökohtasesti koen H&M:n farkut istuviksi (fit squin) vaikka vähän löysät jaloista onki, mutta se hoituu kaventamalla ja siitä edespäin housut on hyvät. väriäkään ne ei jätä kuin kenkiin vähän. mitkää farkut ei oo kulunu puhki tms. yhet vanhat vaan vähän polvesta kun pitää toista jalkaa päällä. kiitos ja kumarrus. HvD kuittaa.

• Ilmoita asiattomasta viestistä OutsaPop kirjoitti 3. maaliskuuta 2009 klo 12:28 #

Jo farkut kutistuvat pesussa tai löystyvät huomattavasti käytössä, voi vika olla myös niiden pesutavassa :) Itse pesen kaikki farkut 30-asteessa, nurinpäin ja ilman huuhteluainetta lyhyellä kirjopesuohjelmalla, jossa on kevyt linkous. Malli pysyy kuosissaan ja denim näyttää uudemmalta pidenpään.

Suosin farkuissani paksumpia denimlaatuja (12-14 oz.) varsinkin jos niissä on muutama prosentti elastaania, koska ne kestävät käytössä paremmin ja tuntuvat napakammilta päällä. Ohuemmalla denimillä (10-11 oz.) kun on tapana antaa periksi käytössä laadusta ja brändistä huolimatta. Farkut ovat yksi vaikeimpia vaatekappaleita löytää täydellisesti istuvana. Niissä ei oikein muu auta kuin kierrellä kauppoja ja sovitella. Suosin itse sellaisia myymälöitä, joissa on asiansa osaavaa henkilökuntaa ja laaja valikoima mitä sovitella ja vertailla.

Itse käytän lähinnä Dieselin farkkuja. Mallit Ronhary/Ronhy (bootcut), Matic (matala pillimalli) ja Clush (pilli) ovat olleet suosikkeja jo monta vuotta.

• Ilmoita asiattomasta viestistä JulieDreem kirjoitti 3. maaliskuuta 2009 klo 19:28 #

Ennen tykkäsin cheap mondaysta mutta nykyään alkaa olla sen verran pyöreyttä takamuksessa että ne monissa malleissa olevat isot takataskut litistävät "muodokkuuteni" :D eivätkä imartele yhtään. Dieselin ja Leen farkuista oon löytänyt kivoja. Sattumalta löysin pari kolme vuotta sitten Uniqlon alesta täydellisesti istuvan mallin hintaan 15£, ostin niitä kahdet ja ovat vieläkin käytössä. Mavi Jeansilta oon löytänyt kans yhdet tosi hyvät, ne on olleet käytössä kohta 4 vuotta :O

• Ilmoita asiattomasta viestistä Lillukka kirjoitti 4. maaliskuuta 2009 klo 18:39 #

Dieselin farkut on kyllä tosi kivoja, mutta hinta menee yli kipurajan, joka menee n. 80 eurossa...

Mistä tietää, kuinka paksua farkkukangasta farkut on? Suosituksia jossain Hesassa olevista farkkukaupoissa, jotka myy useita laatumerkkejä? (Jos vielä edullisemmin kuin muut, tietty plussaa...) Vai onko jollain hyviä nettikauppoja tiedossa? JulieDreemin mainitsemia Mavi Jeanseja ei taida Suomesta ainakaan saada...

Onkohan joku jo tuonne foorumin uudistusehdotuksiin laittanut, että täällä pitäisi olla joku sellanen osio, jossa voisi vinkata vinkata jostain alennusmyynneistä... laatufarkkuihin kun ei taida tämä oma budjetti muuten riittää...

Itse olen pettynyt kaikkiin H&M-farkkuihin, venyvät aina. Benettonin farkut ovat laadukasta, paksua kangasta, mutta kutistuvat oman kokemukseni mukaan paljon. Yritän siis itsekin aina pestä kolmessakympissä ilman huuhtista, tosin joskus saattavat vahingossa mennä neljäänkymppiin, kun tuo miehekekin pyykkiä pesee, mutta pitäisi mielestäni kestää sen, koska pesuohjeissakin niin suositellaan.

Näytä viimeiset viestit